Szingapúr, a mi városunk

Gyerekek, nem viccelek: fél óra után imádtuk a várost. Tiszta Hong Kong. Tiszta, modern, átlátható, nincs szemét az utcán, bár itt is van néhány fura arc, de zömében vállalható. Felhőkarcolók, kis csinos házak, átlag házak, van minden. meg van jó kis közlekedés: sok metróvonal és rengeteg busz. Amennyiben pár száz vonal már rengetegnek számít.

[supsystic-gallery id=’565′]

Vettünk egy 3 napos bérletet, ami korlátlan közlekedésre jogosít metrón, vonaton és buszon. Teljesen megéri, 20 dollár (itt is az van) meg 10 depozit, amit visszakapsz, ha a vételtől számított 5 napon belül leadod.

Minden ki van írva japánul és kínaiul is. A kínait még csak értem, node a japánt nem tökéletesen (mármint nem láttam ennyi japánt errefelé). Jah és emeletes buszok járnak.

Mivel nem volt kész a szobánk még, elmentünk sétálni, hogy együnk  valamit. Egy fantasztikus thai éttermet találtunk, ahol komolyan talán az út eddigi egyik legjobb kajáját ettük. Az enyém egy khoa thang naa tang (thai ropogós rizsfalatok thai krémes csirke és rák levessel), Marcié egy saa-nook thai mézes csirke volt, mellé valami horm mali rizs, zöld currys csirke és egy isteni leves, amit nekem adott (kókuszleves édes rizzsel és vörös atap bogyóval). Mellé ittunk egy valami karibi fantáziaitalt és egy sárkánygyümölcslevet 🙂

[supsystic-gallery id=’566′]

Elfoglaltuk a szobát és aludtunk egy kicsit, előző éjjel igen keveset aludtunk, hajnal 4 körül keltünk és robogtunk a reptérre (rettenet elavult az LCCT reptér Kualában). Délután bementünk a városba, átvettük az új obikat 🙂 egy 100-400 nekem és egy 80-400 az úrnak. Most van súlyzónk rendesen. Valamint vettünk még otthonról kedvezményes kupont pár helyre belépőként és azokat is átvettük, meg találtunk egy utazási irodát, ahol olcsóbb megvenni a belépőket oda, ahova menni akarunk, mint ha rendesen odamegyünk és sorba állunk.

Aztán elkeveredtünk a Chinatown részre, ami ismét döbbenetesen jó, egy nagy piac. Amúgy ahogy Kuala tele volt indiaiakkal meg bangladeshiekkel, na úgy itt tele van a város kínaival, nem csak ebben a negyedben. Mondjuk ez engem a legkevésbé sem zavar 🙂

[supsystic-gallery id=567]

A kínai negyedben találtunk egy hindu templomot, ahova végre bementünk, tök szép volt.

[supsystic-gallery id=568]

A vacsink merészebb volt, a kínai negyedben én egy ananászos rákos sült rizset tömtem be, amennyire sikerült, mert bár kerültem a chilit, azért nem volt teljesen sima járat, Marci egy gong bao csípős csirkét és egy helyi Tiger sört.

_mg_0404

Most az elmaradhatatlan filmnézegetés lesz, aztán holnap Singapore Polo Club, jöhet egy kis munka is 🙂