Palma kétszer

A péntekkel nem volt sok gondunk, egész nap medencéztünk, filmet néztünk, aztán medencéztünk még kicsit.

Szombaton megtámadtuk Palma de Mallorcát, hogy megnézzük a nevezetességeket, de útközben megálltunk az algaidai szélmalomnál egy kép erejéig.

Egy parkolót találtunk a belvárosban és mivel kb. nulla helyismeretünk volt, jól be is parkoltunk, ami a végén 10 euroba fájt. Azért az izmos.

Van egy poénunk, minden szó elé a spanyolos hangzású los névelőt tesszük, majd a szót magát megtoldjuk egy -os utótaggal, például a medence az los medencos, a nap az los napos. Folyamatosan mondjuk a dolgokat, ahogy közlekedünk, gyenge poén, de legalább állandó. Na most ez addig működött, amíg Palmába  beérve elértünk egy falhoz. Jó, igazából ott működött csak igazán, de az ember nem erre számít egy városvédő falnál.

Megnéztük a katedrálist, 7 euro a belépő, de maximálisan megéri.

Sétáltunk egyet az óvárosban és megállapítottuk, hogy a mütyürök drágábbak, mint a piacon, olyan egy harmaddal kerülnek többe és találtunk egy arab fürdőt is, az egyetlen, mai napig fennmaradt iszlám épület a szigeten.

Felmentünk kocsival a Castell de Bellverbe, ami szintén jobb, mint elsőre tűnik, 4 euro a belépő, hangulatos az egész, van több kiállítóterem is benne, csak most rendezvényre készültek, így a főtér, a kastély közepe tele volt alumínium székekkel és lámpákkal, ez nem dobta fel a képeket.

Sushit akartunk enni, de minden étterem bezárt 4-kor, így egy amerikai jellegű helyre ültünk be, hogy Marci megnézhesse az időmérőt, meg meccs is volt. Ezután elmentünk egy plázába, leraboltunk egy ruhaüzletet (na jó, csak három felső jött haza, mert kettőt fizet, hármat kap nap volt), vett Liz kis kajcsit és kimentünk Magalufba, hogy megnézzük az angolok lealjasodását és nem csalódtunk. Na jó, abban igen, hogy azt hittük, buli lesz a napéjegyenlőség miatt, de azt nem találtunk egyáltalán.

Vasárnap lementünk délebbre megnézni egy lovas szoborcsoportopulást. Dzsindzsa volt, így csak mi kommandóztunk be Marcival, de igazából nem volt vészes, csak elsőre nehéz megtalálni (ahhoz képest főleg, hogy a Google maps jelöli).

Innen 10 percre volt a Mirador es Pontas szikla a tengerben, itt találkoztunk magyarokkal is (sőt, Magalufban előző este magyar rendszámú kocsit is láttunk, ami itt kifejezetten egzotikum).

Délutánra kitaláltuk, hogy végre tényleg eszünk sushit, aztán otthon ejtőzünk. Na most az első sushihelyet nem találtuk, magát az éttermet. A telefont nem vették fel. A második zárva volt, mert vasárnap zárva, csak pár percre volt az előzőtől, csak B terv volt, nem néztünk utána indulás előtt. A harmadik hely végre nyitva volt, erre sikerült csípős szósszal rendelnem valamit. Hurrá. Mindegy, azért finom volt a kajájuk, bár jóval drágább, mint amit terveztünk.