Nha Trang

Ismét mázlink volt, nem kötözködtek a pultnál, átengedtek a VietJet pultjánál 21,6kg-os csomaggal, miközben csak 20-asat vettünk és szerencsésen megérkeztünk Nha Trangba. Őszintén meglepet minket a hely, fogalmunk nem volt, hogy a helyi Aligára érkezünk, csak épp oroszoknak készült. Sokkal durvábban oroszos a hely, mint Goa volt, tele orosz és ex-szovjet országbeli éttermekkel, orosz tulajdonú boltokkal, utazási irodákkal és még lehet kapni matrjoskákat is (jelzem, ezt máshol is láttunk az országban).

Végre kellemes meleg várt minket, így nem kellett esernyőnek használni a szobát, kisbusszal bementünk a reptérről (kb. ez a legolcsóbb lehetőség, bár fejenként 100.000.-, de a Grab is 300.000 lett volna), lecsaptuk a csomagokat a szobában és rögtön mentünk kajcsizni.

Tele van a környék tengeri éttermekkel, így mi is beültünk egy ilyenbe, klafa volt, bár olcsónak nem mondanám itteni viszonylatban. Utána még lőttünk az utcán rákot és sült édes krumplit, sétáltunk a tengerparton.

Túl korán esteledik sajnos, így ez a nap ennyi volt, reggel viszont egyből mentünk a dolgunkra. A hotel közelében béreltünk egy robogót egész napra 100.000 dongért, messze ez volt a legjobb befektetés. Először egy kilátóhoz mentünk, ahol volt ugyan egy templom is, de kivételesen nem mentünk be, csak kávéztunk egyet, majd a csepegő esőben mentünk tovább.

A közelben van a Tháp Bà Ponagar, ami hasonlít a közeli többi romra, korábban ez is hindu templomegyüttes volt. A belépő 22.000, a parkolás további 4000.

Kötelező látnivaló volt a Chùa Linh Phong is, ahol egy hatalmas ülő Buddha-szobor van, szerintem nagyobb, mint a híres kamakurai. Itt nagyon jól jött, hogy volt robogónk, egy kisebb hegy tetején volt a szobor, bár a lábánál volt egy kis templomka, de ide azért jó volt inkább gurulni, nem túrázni 😀

Mivel a szigorúan vett kulturális látnivalókat ezzel kilőttük, elkezdtünk csorogni Dél felé, egy felvonóhoz mentünk, ami kivisz egy szigetre. A felvonó ára elsőre igazán borsos, 880.000.-, viszont ez egyben belépő a túloldalon levő létesítménybe, a Vinpearl központba, ami egyben vidámpark, állatkert, üvegházak, parkok és vízipark együttese. Elsőre nagyon kihaltnak tűnt, de abszolút megéri ide jönni, a vidámpark része nem erős, viszont a többi nagyon megéri. Lehetne többféle kaja, mert a sült virsli a pattogatott kukoricával (így adják menüben együtt, nem viccelek) valahogy nem túl jó. Vannak különböző műsorok is, az egyik legjobb szerintem az esti vízi fény- és lézershow, mi is addig maradtunk és utána mentünk csak vissza a szállásra összepakolni, mert hajnalban indulni kellett a reptérre. Még este ettünk egy nagyon jó helyen, kicsit flanci volt, osztrák viszonylatban egyáltalán nem drága, itt azért nem a legolcsóbb helyek egyike, de itt a turistás környékeken nem várhatunk 30 ezres pho levest…