Kumamoto és környéke

Igyekeztünk korán indulni, mert az Aso vulkánhoz indultunk és azért az egy órára van a hoteltől kb. Egész szép fényeket és jó időjárást kaptunk. Először megnéztük a környéket egy új kilátóból. Itt újjá kellett építeni a hidat, mert a 2016-os földrengés miatt összeomlott.

Meglehetősen hideg volt egyébként, de szerencsére nem maradt sokáig ilyen. A közelben van a Hogihogi szentély, nagyon furcsa hely volt, de legalább egyáltalán nem vonzó. Mentünk egy kört, de meh.

Találtunk egy hevenyészett térképet egy táblán, ahol láttuk, hogy van a közelben egy vizimalom, így kiguberáltuk a térképen, hol lehet. Ez egy turistainformáció plusz bolt volt, szép kilátással a vulkánra és a környező hegyekre. Vettünk egy kis fehér epret, fincsi volt, csak olyan fura, ha ránéz az ember.

Egy albumban mutatom meg, de van a környéken szétszórva 10 arany színű One Piece animefigura szobor, mindet megkerestük.

Az egyik szobor keresésekor beleszaladtunk egy részbe, ahol aszfaltos út se volt és körbe volt kerítve egy repedés a nagy földrengésből. Azért az nagyon para.

Mi dél felől közelítettük meg a vulkán kráterét. Aki busszal érkezik ide, annak van egy további busz 500 yenért, de aki kocsival jön, az 800 yenért felhajthat azzal is, ami két ember esetén máris olcsóbb. Fel is lehet sétálni persze, csak mi nem akartunk ennyi időt szánni rá. A széliránynak megfelelően lehet, hogy egyik vagy másik út le van zárva, erről tájékoztatnak. Nekünk mázlink volt, bár volt szél, de nem volt gond. Vannak ilyen betonbunkerek is, ha pont kitörne a vulkán, oda be lehet menekülni és van sok ember, aki figyel ránk. Mondjuk nem tudom, milyen nyelven irányítanák a pánikoló tömeget, mert sok turista volt, de nem is akarom kipróbálni.

Csorogtunk vissza Kumamotoba, útközben a fent már említett szobrokat látogatva, illetve vettünk helyi tejet (meglehetősen drágán) és yuzus édességet nyammogni. Útközben voltak tehenek, lovak, fotózgattunk. Az állatok az északi lejárat legelőire voltak kihajtva ezen a napon, máskor máshol lehetnek.

Érdemes a városban meglátogatni a Suizenjikoen parkot. A parkolás fizetős (400 vagy 500 yen volt), a park belépős, de amúgy tényleg szép hely. Találkoztunk több külföldivel, két amerikai egy japán barátjukkal maszk nélkül sétáltak és megszólítottak, érdeklődve, hogy nem zavar-e minket a maszk. Nem is értem, mi zavarhat azon. Miért ne hordjuk, ha egyszer itt az a szokás (nincs előírva szabad téren)?

Időben voltunk még, így elmentünk a félig már újjáépített kumamotoi kastélyhoz is. Építettek mellette egy magasított sétányt, ahonnan tök jó képeket lehet lőni róla és valószínűleg praktikus nekik, hogy alatta mozoghatnak és dolgozhatnak akkor is, ha a látogatók már jönnek. Apropó látogatók: egy árva büdös dolog nincs kiírva angolul. Ezt két dolog miatt nem értem, az egyik az, hogy az egész kyushui utunk során itt találkoztunk messze a legtöbb külföldivel, tehát jönnek, másrészt szükségük is van a látogatókra, meg ugye úgyis most nulláról indultak kb. a földrengés miatt. Miért nem csináltak angol táblákat is? Legalább egy audio guide lenne, tök sokat lehetna tanulni a környék és japán történelméről. Mindegy, azért érdemes bejárni a helyet, csak morogtam, mert kár érte, mert kifejezetten igényes, érdekes múzeum van benne.

A kastély alatt van a Josaien negyed, ahol boltok, főleg éttermek vannak. Kicsit tovább van nyitva, mint a kastély maga, így utána mi itt vacsoráztunk egy-egy levest.