Bungoonoból úton Miyazakiba

Előző este nem volt túl szép idő, meg hát be is sötétedett a pár extra templom meglátogatása közben, így csak reggel mentünk el a Chinda-vízeséshez. Itt korábban egy vízerőmű is volt. Nem túl nehéz megnézni, több pont is van, ahonnan szép a kilátás és át lehet menni a túloldalra is, mi most nem tettük meg.

Pár perc kocsikázásra van innen a Renjoji templom, ahol egy domb tetején van egy fura kannon szobor, az aljában pedig egy arany Buddha és sok kisebb. Itt is egyedül voltunk teljesen.

Kocsival közlekedve azért nagy szabadsága van az embernek, így meglátogattunk egy eldugottabb Totoro témájú buszmegállót is. Szégyenszemre sose néztem meg az animét, szóval marad a cukiságfaktora és ennyi. Picit csepegett az eső, szóval csak mobillal körbefotóztam mindent. Van egy kávézó is és egy nyilvános WC (nagyon tiszta), ahol az ablak is Totoros. Ha jól sejtem, a következő albumban az utolsó kép az egy másik animéből van, a Chihiro szellemországban címűből, de ez is itt volt, hát lefotóztam.

Már jártunk egy faluban Shikoku szigetén, ahol annyira elköltözött mindenki, hogy csináltak szalmabábokat, hogy ne legyenek az ottani emberek olyan magányosak és találtam még egy ilyet errefelé, Bepputól északra, a harmadik lett volna a Kakashimura, de úgy fest, ez valami limited edition volt, valószínűleg csak rizsaratás után csinálták meg egy ideig, mert itt decemberben már semmi sem volt, de volt pár kappa-szobor a folyó menti hídfőkön, szóval megmutatom őket.

Haladtunk tovább dél felé, már szakadó esőben néztük meg a Google Mapson Laputan-robottal jelölt kis autópihenőt.

Annyira rossz lett az időjárás, hogy inkább csak két dolgot néztünk meg még (amúgy egy kilátó volt még beírva, de szakadó esőben minek ugye). Alig találtuk meg ezt, a tengerparton egy full elhanyagolt szentélyke, ahol a szokásostól eltérően kék toriik vannak, több is. Még a közelben sem volt ember és úgy kellett átkommandózni a tenger által idehordott szeméten. Annyira rossz volt az idő, hogy azért aggódtam, hogy ne fázzunk meg, de nem lett gond.

A Takanabe daishi következett, amit nem tudok összefoglalni, elképzelni nem tudom, mi volt ez 😀

Az estét az ART Hotel Miyazakiban töltöttük és már csak egy esti sétára futotta az energiánkból.