Oita és Usuki

Beppuból indulva Oitába mentünk először, de itt sok dolog nem volt a listán. Először megálltunk egy kicsit a kastély megmaradt részét megnézni, sétáltunk egyet.

[supsystic-gallery id=1429]

Ha már itt voltunk, megnéztük a Oita Motomachi Kőbuddhát is, ami egy falba vájt Buddha-szobor. Sajnos nem volt körülötte semmi érdekes, amit még le lehetett volna fotózni.

Van még egy érdekes park a városban, ami nem tudom, hogy került ide, egymástól nem messze van egy kínai rész és egy holland jellegű szélmalom. Na mindegy, azért megnéztük, az időbe belefért.

[supsystic-gallery id=1430]

Az ottaniak nagy meglepetésére (turisták által annyira azért nem látogatott város) Usukiba mentünk. Egy templom mellett parkoltunk le, ez volt a Ryugenji. Nem rossz, de annyira nem extra és pont temetés volt, így nem tudtuk nagyon körbefotózni.

[supsystic-gallery id=1431]

Az igazi “cél” a közelben levő Fukura tenmangu volt, ami valamiért macskákkal, főleg piros macskákkal van elöntve. Aranyos hely, de nyilván csak akkor éri meg ide bemenni, ha amúgy is a közelben bóklászik valaki.

[supsystic-gallery id=1432]

Ezután be akartunk sétálni a történelmi városrészbe, de megláttunk még egy nagyobb templomot, a Daikyojit, azt is körbejártuk, rajtunk kívül senki se volt bent.

[supsystic-gallery id=1433]

Szóval ezután sétáltunk egyet. Nem rossz tényleg, de úgy hogy mondjam… Kicsit zárva volt minden, mint valami szellemváros. Jó lett volna megnézni a környéket még Covid előtt, biztosan bezárt sok hely a turizmus hiánya miatt. A város amúgy egy órányi autózásra van Bepputól, ahova sok ember jár(t), szóval lehet, hogy kirándultak ide. A kastélyba nem mentünk fel, csúnya idő volt, igyekeztünk visszaérni a kocsihoz még mielőtt elkezd esni.

[supsystic-gallery id=1434]

Visszafelé megláttunk egy nagyon cuki helyet, ahova szintén betértünk, ez volt a Hoonji. Muszáj volt hoznom magammal egy szerencsehozót is, annyira elkapott a sármja. Volt itt egy idős néni, vele beszélgettünk kicsit.

[supsystic-gallery id=1435]

Megúsztuk az esőt, eljutottunk az Usuki Sekibutsuhoz is, ami egy domb, amin több Buddha-szobor van. Itt is lehet vinni botot indulásnál, de egyébként nem nehéz mászás az egész, végig aszfaltozott út van.

[supsystic-gallery id=1436]

Bungoono településen volt a szállásunk, méghozzá fán lévő kis faházban. Nagyon hangulatos, este csináltam pár képet. Amit nehéznek találtam, hogy éjjel, amikor pisilni kell, macerás felvenni a cipőt és lemászni a létrán. Ha ez nem lenne, simán visszamennék majd később, mert a hozzá tartozó folyópart csobogása kellemes és jót beszélgettünk a tulajdonossal is. Csak mi szálltunk meg itt ezen az estén.