Szicília – második rész

Nem volt kivételesen megadva most, hogy mikor hova megyünk, így csak akkorra lett fix, mire elindultunk Siracusából: irány Taormina. Cataniában volt az utolsó két napra foglalva szállásunk, Taormina kicsit még északabbra van, de érdemes volt megtenni ezt a kitérőt.

Kegyetlen szép a partvonal. Az egész mészárosítva van szinte, így nehéz szabadstrandot találni, ezért elmondom: az Isola Bella bejáratánál van ingyenes rész. Minden másért kegyetlenül fizetni kell (egy főre minimum 25€/fő a napágy és a napernyő). Találtunk kitűnő pizzériát is, ez a Bell’Assai, tényleg kiemelkedően finomat ettünk itt normális áron és a kilátás is gyönyörű.

Innen felvonóval lehet feljutni legolcsóbban a szigorúan vett szitibe. Mondjuk 2-3 embernél már érdemes átgondolni. Fent biztosan nehézkes a parkolás, de amúgy lent 6-8€ kb., ehhez a felvonó oda-vissza fejenként 6€. Mindegy, a lényeg az, hogy menjetek fel. A kilátás gyönyörű, van egy görög színház (sajnos előadásokat tartottak benne a napokban, így fel volt építve színpad), nagyon finom dolgokat áruló boltok vannak (limoncello-féleségek, kis desszertek). Azt hiszem, itt picit túlzásba vittem a képek mennyiségét 😀

Csak estére értünk be Catania városába. Egy fél órát keringtünk, mire sikerült leparkolni a kocsit, azt is tilosban. Mivel este 9 volt és tudtuk, hogy reggeli után megyünk vele, nem foglalkoztunk vele, de a parkolási helyzet irgalmatlan. Több autót láttunk szerintem tilosban parkolni, mint helyesen (a következő albumban az első képen az autó éppen behajt a mi egyirányú utcánkba…). Még kimentünk sétálni egy kicsit, hogy minél kevesebbet kelljen a hotelszobában tartózkodni, mert pont az ablakunk alatt volt a kipakolós terasza egy étteremnek. Szerencsére az hajnal 1-kor már be is zárt. Mehh.

Catania sajnos nem tudta felhozni magát az első, nem túl jó benyomásból. Reggeli után rögtön strandra mentünk, mert az a reptér közelében volt és dél körül kellett visszaadni az autót. Nem emlékszem már, mennyi volt a napernyő és a napágy, de olcsó tuti nem volt (de nem is olyan drága, mint Taorminában). A parkolás ingyenes, olyan fél-szabályos az út szélén. A strandok közül van 3 szabad strand, amit jelez a gmaps és kihelyezett táblák is az úton. Nincs kép, annyira nem volt húha.

Délben leadtuk az autót, megpróbáltak kicsit behúzni, de nem volt vészes, mert volt nálunk videó a kocsi átvételéről. Belekapaszkodtunk egy autóba és visszamentünk a szállásra, majd sétára indultunk. Találtunk egész pofás negyedeket is (persze templomba akkor akartunk menni, amikor zárva volt). Nem tudom megfejteni, miért van több helyen is elefánt, de igaz, hogy nem is néztem utána. Ismét mellékelek pár képet a helyi parkolásról, mert hihetetlen.

Utolsó napunkon kora reggel egyből a reptérre mentünk. Egész meglepett egy tábla, ami ki volt téve, miszerint ha lekésed a géped, akkor se az ott dolgozókon vezesd le a dühödet, ugyanis ilyen esetben a rendőrség őrizetbe fog venni. Az a szomorú, hogy egyáltalán ezt ki kellett írni ugye.

Az egész út során szerencsénk volt, kicsit késett 2 gép a 3-ból, de nem vészesen és mindenhol ráhagytunk időben, számítottunk rá. Volt viszont egy feladott poggyászunk is, egyszer se veszett el. Szicília és a gasztronómiája még mindig fantasztikus, lesz még ide utunk, amikor a nyugati részét fogjuk bejárni és talán visszatérünk még az Etnához is, mert őt most nagyon elhanyagoltuk.