Sintra

A sok környéken levő kastély miatt úgy döntöttünk, hogy egy egész napot töltünk Sintra környékén. Csak 9-től volt reggeli a szálláson, amin először kibuktam, aztán kiderült, hogy azért, mert nem szeretnek korán kelni: 10-kor nyitott minden látnivaló, kivéve a tengerpart, de az csak délutánra volt betervezve.

Ha tudtam volna, mekkora az első kastély, ahova mentünk, akkor csak arra szánok legalább egy fél napot. Két kisbusz közlekedik a Parque e Palácio Nacional da Pena parkjában, de az egyik most nem járt (erről persze nem szóltak sehol, csak bent, amikor a másik busz vezetőjét megkérdeztem). Amelyik járt, az fizetős, 3€ itt a kényelem, de ez muszáj.

A kastély maga olyan, mintha fognád Disneylandet és leöntenéd két tonna cukorral meg színes festékkel. Cukika. Bent nem voltunk, csak a parkba vettünk jegyet, ez 7€, aki belülről is meg szeretné nézni, a dupláját kell kifizesse. Információ az nulla, nada, niente, nichts, 何も. Biztos nem számítanak turistákra. Szar lehetett nekik, mert aznap tele volt az egész, pedig hétfő délelőtt volt, szóval tuti nem az történt, hogy a portugálok most döbbentek rá, hogy meg kell nézni a várat.

Parkolni lehet ingyen, de sok a hiéna, sok a tuktukos, vigyázni kell velük.

Nem szóltam még: minden kastély hegyen van. Szívesen.

A déli részén mentünk ki, ami egyrészt jó ötlet volt, mert volt ott egy kis tavacska, ahogy az az előző albumban látszik, viszont innen hegymenet volt a másik kastély, a Castelo dos Mouros bejárata is (hát még a teteje), meg a kocsi is. Nem fogok hazudni: lesz izomláz. Ha megnézitek az előző album képeit, ott az erdei képeken látszik, hova caplattunk fel, a másik hegy tetejére.

Kimentünk a tengerpartra, útközben volt még kastély, csak időnk nem volt igazán rá.

A tengerparton is két dolgot néztünk meg, az egyik Azenhas do Mar városkájának látképe volt, ez is sokkal jobb lehet napsütésben, de ne panaszkodjak, napközben előtte szép időnk volt. Itt ettünk, de nem javaslom senkinek, tourist trap. Tuti lehet máshol jobbat enni ugyanennyiért.

A másik pedig egy világítótorony, ahol egyben Európa legkeletibb szárazföldi pontja is található. Meglepően sok ember volt itt egyébként. A hely neve Cabo da Roca.

Még egy autóút várt ránk este, elutaztunk Évora városába.