Shodoshima

Eltekintek az időbeni leosztástól, csak végigveszem, miket érdemes megnézni a szigeten. A komp ide Takamatsuból gyalog fejenként 700 yen volt, kocsival valami 6000 körül van, ezért külön béreltünk inkább mindkét szigeten.

Az első napra ilyen kisautót kaptunk, amiről egyből csináltunk beállított képeket is:

Angel Road:

Háromszor mentünk ki megnézni, a legjobb közepes dagálynál (reggel) és naplementében.

Choshikiei a majompark, ha jól emlékszem, 450 a belépő és japán makákókat kapunk a pénzünkért. Egészen addig nem tépősek és nem szemetek, amíg valaki nem vesz a nekik szánt csemegéből, akkor azért kicsit ijesztőek.

Van egy nagy Kannon-szobor is a szigeten, ami turistáktól egészen mentes, amúgy egy temető és kilátó:

Kellemes meglepetés volt a 700 yen körüli belépős díszlet, ahol egy régi sorozatot forgattak, érdemes ellátogatni ide is, ki lehet próbálni régi játékokat is:

Elég nagy csalódás volt a Kaikaken környéke, ami gyakorlatilag egy hegyszoros, amiben egy felvonó működik. Sikerült a felső pontjára mennünk, de megvettük az 1700 yenes oda-vissza jegyet, ami azt jelentette, hogy lementünk vele a völgybe (ahova szintén lehetett volna kocsival érkezni) és visszamentünk vele a felső parkolóba. Sokkal jobb lett volna, ha a lenti parkolóba érkezünk, onnan egyirányú jegyet veszünk fel és lesétálunk az erdei úton.

Teljesen véletlenül, kocsikázva találtuk meg a Koyasu Kannon templomot, ahol egy ezüst kannon van:

Nagyon fura hely a görög olivapark, ami nevéhez híven tele van olivafákkal, de van itt görög templom jellegű épület és szélmalom is, ahol menő az, ha az ember hoz a főépületből egy seprűt és azzal a lábai között megpróbálják úgy lefotózni, mintha a levegőben repkedne.

A Saikoji templomba is harmadszorra sikerült bejutnunk, egyszer rossz időpontban érkeztünk, durván szembe sütött a nap, másodszorra éppen zárt a hely.

Kicsit lelakott része a szigetnek a rizsföldek, vagy nagyon rosszkos érkeztünk, de alig sikerült értékelhető képeket készíteni Senmaida (az ezer rizs földje) környékéről:

A szigeten amúgy pénzt váltani gyakorlatilag lehetetlen, de szépen lehet levenni a boltokban pénzt, illetve sok helyen lehet azért fizetni kártyával is.

Mi a szigetről Kobe felé távoztunk egy 3 órás komppal, ahol 4 nő a mellettünk levő ülésrészben megdöntötte a japánokra eső éves csacsogásmennyiség egy főre eső átlagát.