Ha Long

Két napot tudtunk szánni a Ha Long öbölre és végül úgy döntöttünk, hogy egy kétnapos hajókázást választunk (mert ekkor még nem tudtuk, hogy vagy 200 hajó lesz az öbölben). Reggel leadtuk a csomagot a portán és még ettünk egy kitűnő reggelit a hotelben, majd felszálltunk a tranzitbuszra, ami kivitt a kishajóhoz, ami kivitt a nagyhajóhoz. Eszméletlen turistatömeg van itt, tényleg félelmetes, az árak a kikötőben háromszor olyan magasak, mint a városban.

A mukink eléggé kevéssé beszélt angolul, mármint próbált ő, de olyan halkan, hogy 2m távolságból már semmit sem lehetett érteni belőle, de legalább nem tudott választ adni egyetlen kérdésre se, amit feltettünk. A hajón minden étkezés benne volt az árban, két ebéd és egy vacsora meg egy reggeli, de az innivalók nem, így engem belőttünk egy all inclusive-ra, ez 30 dolcsi volt kb. egész napra, Marci meg néha ivott 1-2 dolgot, neki volt vize amúgy is (és azt adtak is).

Megkaptuk a szobákat, nem is olyan rossz, főleg egy hajón. Nem volt ugyan erkélye, de mivel egész az orrában volt a hajónak, így majdnem, mert sokan nem jártak felénk.

Elindultunk az öbölben és közben kaptunk egy közepes ebédet, majd az első megálló a Ti Top sziget kilátója volt. Itt hasít bele megint az emberbe, hogy ez egy turistagyár, futószalagon érkeznek a hajók és mindegyikkel rengeteg elégetett dízelt eregetünk a tengerbe. Komolyan, eddig bele se gondoltam, de teljesen tönkretesszük így a szigetet, jót tenne az, ha legalább a kisebb hajók, amikkel kimegyünk a kis megállókhoz, elektromosak lennének. A Ti Top szigeten van egy strand, ahol elvileg tilos úszni (ebben engem inkább a víz színe akadályozott meg), illetve egy kilátó, ahova 430 fokos lépcső visz fel. Megugrottuk, még én is, úgy voltam vele, ha az egyszeri kínai nagymamáknak megy, akkor nekem is menni fog, de igazából nagyon fárasztó, néhol nagyon magas, néha nagyon alacsony fokokon lépkedve.

Visszamentünk a nagy hajóra és elcsorogtunk egy kisebb öbölbe, ahol kajakoztunk egyet. Kár, hogy már nem sok fény volt, úgy azért csak jobb lett volna. Itt csak pár kép van a környékről.

Este kaptunk még egy vacsit, majd mindenki visszavonult. Reggel viszonylag korán keltünk, 7-kor már reggeli volt és mentünk egy barlangba, ami megint eléggé népszerűnek tűnt, pedig a vezetőnk elmondása szerint sok van a környéken. A meglepetések barlangjába mentünk, de maximum az lett volna meglepetés, ha ezen kívül bármit hallunk a bevezetőjéből, félelmetesen halkan beszélt.

A délelőtt további részét hencsizve töltöttük a tetőn, nézelődtünk, dolgoztunk a laptopon, majd megettük az ebédet, ez volt messze a legjobb. Végig figyelmesek voltak amúgy, összehaverkodtunk 3 német lánnyal (konkrétan az első kajánál melléjük ültettek) és az egyikőjük nem akart tengeri dolgokat enni, a másik vega étrenden volt és végig kaptak extra ételeket, így nekünk ötünknek (így tálaltak) volt a legváltozatosabb a menüje.

Dél körül megérkeztünk a nagy kikötőbe, nem sokkal később megérkezett a buszunk és jó volt a forgalom, így korábban értünk Hanoiba vissza, mint tervezett volt, így még sétáltunk egyet a tó mellett, beültünk kicsit egy kávézóba, majd estére kimentünk a reptér közelében levő hotelbe, ami kellemes meglepetés volt, bár csak 3 csillagos, de minden okés volt vele és akkora szobát kaptunk, amihez Ázsiában nem szoktunk hozzá, mindezt 11 euros áron, nevetséges.