Fukuokától Beppuig

Menetrend szerinti, szép repülésünk volt Ishigakiról Fukuokába, útközben a felhőkkel voltam elfoglalva.

Megkerestük a hotelt és csekkoltuk, hogy megérkeztek épségben a bőröndök és kivettük belőle a jogsit, hogy megkérdezzük a biztonság kedvéért, hogy át tudjuk-e venni a kocsit mégis este, de nem reménykedtünk ennyi flexibilitásban. Kellemesen csalódtunk, megkaptuk a tütüt, egy cuki ezüst Nissan Note-ot. Érdekesség számunkra, hogy Marci nővére is most vett egy ilyet, csak fehérben. A hakatai Canal Citybe mentünk, mert ott már ettünk finomat. Találtunk egyegesz emelet rámenezőt, kiválasztottunk egy díjnyertest és pontosan azt kaptuk, ami a képen volt. Egy automatánál veszi meg az ember a jegyet, így előre fizet és a személyzetnek nem kell ezzel foglalkoznia, se koszos pénzt taperolni.

Reggel egyből az USA szentélybe mentünk. Nagyon hideg volt és a fények se voltak ideálisak, pedig szép hely lehet. Ember alig volt. A kert eléggé el volt hanyagolva sajnos, biztos elbocsátások voltak az elmúlt évek miatt.

Nem messze innen van a Kumano Magaibutsu. Jó kis hegymászás, de túl lehet élni. Érdemes a jegyárus ablaknál (¥300) rámarkolni egy bambusz sétabotra, egyenetlen lépcsők vannak és elég meredek. A hegylábánál van még egy templomka, ahol ezüst és arany színű matricákkal borítottak be mindent a látogatók.

Közel van ide a Makiodo, ami nem nagy cucc, de mellette találtunk kitömött szalmabábukat.

Mivel jók voltunk időben, innen a Fukiji templomba is elugrottunk, ami híres az őszülő levelű fáiról. Egész csini hely, szeplehet esti kivilágításban. A belépő napközben ide is ¥300.

Lecsorogtunk a szálláshoz Beppuig, amiről csak ódákat tudok zengeni. ¥19 000 volt, plusz a reggeli fejenként 1500, de abszolút megéri. A ház maga 90 éves múlt, de szállásként viszonylag új. Kaptunk kimonót is, hogy később ki tudjunk sétálni a rotenburoba (kültéri onsen fürdő).

Besétáltunk a városba, megnéztünk egy tengu fejet és lábfürdőztünk. Nagyon le van lakva minden, kevés dolog van nyitva. Hiányoznak innen még a turisták.

Kajaügyileg előbb egy lóhúsos étterembe mentünk, de a néni hangos és túl sok volt, kiábrándító. Inkább átmentünk egy rendes sushis helyre.

Este még pancsiztunk egyet a vulkánvízben és lefoglaltuk reggelre is.