Taipei #2

Ez a város volt nekem az egyik legszimpibb a szigeten azok közül, amiket láttunk (a másik Kaohsiung). Reggel visszavittük a kocsit a kölcsönzőbe, előtte pedig letámasztottuk a csomagjainkat a portán, hogy ha már nincs ott senki fényes nappal 9 körül, akkor legalább vigyázzanak rájuk addig 🙂

Az első megálló a folyó túloldalán volt a Mártírok szentélye volt, ahol pont elkaptunk egy díszőrség-cserét. A turistákat pont erre az időszakra hozták oda buszokkal, utána senki se volt.

Innen bementünk egy parkba, ahol pont kajafesztivál volt, ettünk fagyit és valami fura kis csemegét, ami hasonlóan készült, mint az a fagyi, amit korábban a hegyekben ettünk a tengernél.

Megnéztük a Konfuciusz templomot. Annyival nem volt extrább, mint a többi itteni templom, de ha már itt volt, miért ne ugye 😀  Viszont itt is volt olyan baba kitéve, amit már több helyen láttunk már, olyan szépek. Beállítják őket, aztán elegyengetik a hajukat és történelmi hátterekkel fotózgatják. Egy-egy baba úgy 300ezer forintba kerül.

Elsétáltunk a Lin An Tai örökségházba, ami inkább egy kínai kert pár épülettel, de kellemes hely nagyon. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy minden látványosság ingyenes volt Taiwanon, kivéve a Taipei 101 kilátótornyot.

Beugrottunk egy plázába, amit megszálltak a törpök. Legalább láttunk sok milliós vázákat.

Este kimentünk a reptérre szépen és elrepültünk Tokyoba. A hotelünk most nem volt túl jófej, bár helyszínen kell fizetni, de előre nem tudták lefoglalni az összeget és ezért lemondták a szobánkat. Szerencsére lefoglaltunk egy másik helyet is vész esetére és ott fogadtak minket, bár ott meg szerintük csak egyszemélyes szobáik vannak, de méretre teljesen akkorák voltak az ágyak, mint bármelyik japán hotelben. Nagy nehezen meggyőztük őket és maradhattunk egy éjszakára itt. Mindegy volt már, csak aludjunk valamit.