Okinawa – kastélynap

Fura látvány fogadja reggel a földrengések miatti felújítások alatt levő hotelben megszállva. A nyolcadikon. Mutatom.

2015-1516

Reggeli után átvittük a következő hotelbe a csomagjainkat, mert azt hittük, hogy Mirának nem cselendzs befoglalni a kedvenc nahai hoteljébe. Pedig de. Még szerencse, hogy a hotellánc stimmelt, így átgurultunk a másik hoteljükbe 🙂 Mondjuk nagy különbség nincs, városközpont ez is és tök ugyanúgy néz ki.

2015-1827

1. – a volt császári palota kertje, Shikinaen
Van hozzá egy 525nm-es kis vityilló. Az egyik szobát csak azért tartották fent, hogy az érkező kínai delegációnak ott rendezzék a szórakoztató ünnepségeket. Volt ám itt lábrázás. A kis szigeten a hatszögű épület teljes egészében kínai, hogy örüljenek a népek, akik onnan jönnek és egy kaput is csak ők használhattak, senki más. Nem nyaltak ám be nekik csontig, dehogy. A park egyébként tényleg nagyon szép.

2. – Shuri
Múltkor ez is kimaradt, mert nagy vihar volt érkezőben és inkább visszamenekültünk a szobánkba. Sikerült véletlenül egy ingyenes parkolóhelyet találni, mert nyitva hagyták a személyzeti parkolót, mi meg nem tudtuk, hogy az, se tábla nem jelölte, se semmi, szóval behajtottunk, később láttuk, hogy mi az, mert csak pakolásztak ott a népek meg minden. Mákunk volt, nem bántották a kocsit, amíg bementünk a kastélyba és körbejártuk. Abszolút megéri a belépőt.

Ettünk egy jóféle rament a “kedvenc” nahai ramenesünknél (elvégre már másodszor mentünk ide) és leültünk a törzshelyünkre (elvégre másodszor ültünk ugyanoda), majd vettünk epret és epres Fantát (botrány szar) és irány Észak újra.

3. – Nagakusuku
A cél egy kastély romjainak megtekintése volt. Legalábbis ez volt a látszat, megtaláltuk könnyen a Nagakusuku kastély maradványait. A jegyet megvéve szinte átszáguldottunk a romokon, mert igazából nem ide jöttünk.

4. – a szellemek kastélya
Az igazi cél a mellette levő, réges-régen lezárt Royal Hotel volt, amit ma úgy hívnak csak, hogy az “elátkozott hotel”. A hetvenes években volt egy nahai üzletember, aki kitalálta, hogy baromi szép innen a kilátás (mindkét part látszik, tehát a Kínai-tenger és a Csendes-óceán is), erdőkkel körülvett terület és még itt van egy kastélyrom is mellette, hát ideális lesz egy állatkerttel és víziparkkal dúsított hotelnek a hely. Miután milliókat ölt a tervébe, rászóltak, hogy nagyon nem kéne ide építkeznie, mert a közelben szent temetkezési hely van. A szerzetesek intelmét figyelmen kívül hagyta az öreg. Innentől a tény az, hogy furcsa balesetek kezdtek történni, majd a munkások többi része vagy felmondott vagy öngyilkos lett. Az öreg megpróbálta bebizonyítani, hogy nincs gond a hellyel, ezért ott aludt pár napot. Azt mondják, ezután megbolondult és két verzió van, vagy öngyilkos lett ő is, vagy még most is elmegyógyintézetben őrzik. A fia meghalt, ő pedig csődbe ment. Az is tény viszont, hogy a hotelt vagy egy őrült tervezte, vagy alaprajz nélkül több csapat próbálta meg felhúzni. Nincs parkoló odakint több autónak, a hotel pedig hatalmas. Ahogy bemegy az ember, egy kanyargós folyosóra jut, egyből szobák kezdődnek (látszanak a fürdőszobák is), illetve egy önálló fürdőszoba. Semmi hall, semmi recepció. Később, ha lépcsőkön átküzdjük magunkat, akkor jutunk egy fogadóteremnek tűnő nagy helyiségbe. Le és fel, balra és jobbra. A régi állatkert rácsait szétfeszegette valaki vagy valami és eltörte. A fürdőszoba-berendezések nagy részét összetörték, a lámpák elektromos zsinórjai rendszertelenül lógnak a falakról. Fiatalok összegraffityzték az egészet, de néha nagyon szép munkát végeztek. Állítólag éjszaka furcsa dolgok történnek itt, mi egy fél órát töltöttünk bent. Nem mentem volna beljebb a sötét részre semmi pénzért, éjjel pedig be se tettem volna a lábam az egész helyre.

Alább ez egy album, nem csak egy szál kép, kattintsatok rá, hogy lássátok a többi képet is:

5. – hazudok, ez igazából templom
Ennyi nem volt elég, lefelé menet megnéztük az első okinawai templomunkat, a Fukusenjit. Kicsit para a hely, ijesztő papa őrzi a szenteltvizet (máshol sárkány), a rossz szerencsét író papírokat kiegészítik szerencsehozó amulettek (hogy még tutibb legyen, hogy jó szerencse cseréli le a rosszat) és a helyi kis táblácska, amin kívánni lehet dolgokat, konkrétan egy ijesztő démon képét ábrázolja. Hogyismondjam nem jó az aurája a helynek és ebben tuti nem kis szerepe van annak, hogy felette van az “elátkozott hotel”.

6. – az amerikai kastély
A nap utolsó napirendi pontja az American Village volt, ami egy amerikai támaszpont közelében kialakított ízléstelen épületekkel tűzdelt bevásárló- és kajaközpont. Felültünk az óriáskerékre is megnézni a naplementét, de régi, ronda fülkék voltak, mint annak idején az osakai belvárosi keréken és az ablakok is mocskosak voltak.

Az egész környék fura. Ha ez kihalna, nem szívesen kószálnék itt negyven évvel később. Este megláthattuk, hogy a karácsony bizony itt nem múlik el nyomtalanul, csak néha bepofátlankodik a képbe egy-egy húsvéti nyuszis vagy egy hupikék törpikékes dísz. Este megvártuk a sort a helyi sushis helyen, mert azt a tippet kaptuk, hogy nagyon jó. Hát nagyon nem, csak olyan átlagos volt.

2015-1817

Evés után vissza a városba, ahol a hotel parkolója egy magas épület, szóval Március szépe most felliftezett valamelyik szintre és ott csicsikázik. Kicsit azért aggódtam, ahogy bement 🙂