Nagano és Matsumoto

Következő reggel elindultunk a cidribe, fel a hegyekbe, hogy megnézzük a majmokat, akik lemásznak a hegyekből a helyi melegvízű forráshoz. Találtunk egy buszt, ami létezik kombinált belépővel együtt is és úgy “csak” 3200 yen volt fejenként. Ha kifizetjük a vonatot, utána a buszt és a belépőt, plusz vissza a busz és vonat, az 3600 lett volna és ez gyorsabb is volt izmos fél órával, plusz az átszállás.

A busz lerak a hegy aljában, bár tovább tudna vinni még egy darabon. A parkoló környékén egyből volt két szemtelen majom, akik próbáltak lopni a többi embertől, illetve találtunk egy kis szentélykét is. Mindenhol hó volt.

Az út felfelé egy nem is meredek emelkedőn folytatódik, de elrontottuk, hogy ketten nem vízálló cipőt vettünk fel, mert olvad a hó, hiszen tavasz van, tiszta sár lett minden cipő. Lehet az emelkedő bejáratánál bérelni szöges talpat és gumicsizmát, páronként 800 yenért, nem éltünk vele.

A hely maga kissé csalódás. Nem elég, hogy kicsi, de a környék fele el van bontva. Nem koszos, de rendetlen és maga a fürdős rész kicsi. Arról ne is beszéljünk, hogy túl meleg volt odakint (igen, jól beöltöztünk, hogy majd itt hideg lesz a magasban), ezért a majmok nem másztak be a vízbe fürdeni, csak ittak belőle és komótosan mászkáltak. Erről természetesen nem maga a park tehet, csak pechünk volt.

Lefelé menet volt az úton egy kis lavina, még szerencse, hogy nem voltunk ott akkor, sokfelé nem lehet menekülni a hegyoldalban.

Így, hogy a busz miatt nyertünk összesen egy órát, mikor visszaértünk Naganoba, nyugodtan indultunk Matsumotoba, hogy megnézzük a kastélyt, volt elég időnk. A vonatos változattal nagyon pattogós lett volna és a vonat csak óránként jár.

Találtunk egy kis szentélyt, nem volt nagy, de ari, azért körbefotóztuk. A matsumotoi kastély nagyon szép és a kevés számú, eredeti állapotban fennmaradt kastély közé tartozik. Ennek megfelelően belül gyakorlatilag üres, viszont legalább sok benne a lépcső.

Visszatérve Naganoba be akartunk ülni egy sushis helyre, amit előző nap kinéztünk, de kiderült, hogy pont az a menü nincs, amit kiválasztottunk, ezért elvitelre kértünk egy nagy dobozt, vettünk hozzá csokikát és egy kis itókát és a szobában megettük.