Japán 2016-2

Aki ismer engem, tudja, hogy télen sikerült egy pofátlanul olcsó jegyet kapnunk egy error fare miatt a Turkish Airlines-szal, amire azonnal le is csaptunk az Budapest-Istanbul-Ōsaka vonalon. Csak úgy random nézegettük a dátumokat, kitaláltam, hogy a szülinapomat milyen jó lenne kint tölteni. Ismerőseim vettek a mindössze 75 ezer forintos jegyekből, mi már ezen is elájultunk, de a szülinapom környékét nézegetve elkaptunk egy utat, ami két napra rá indul és oda-vissza, csomaggal mindennel együtt 55 ezer forintba kerül. Ezt az ajánlatot nem volt szabad kihagyni, azonnal futottam a bankba pénzt tenni a számlára. Error fare esetén mindig megvan az a szomorú lehetőség, hogy elutasítják a jegyet, nem honorálják, ilyenkor visszakapjuk a jegy árát (ahogy sajnos nem utazunk 12 ezerért Thaiföldre decemberben 😀 ), tehát ezekben a jegyekben semmiféle kockázat nincs, csak rugalmasnak kell lenni és azonnal elkapni, mert általában pár órán belül észreveszik és javítják a hibát.

Viszont akkor úgy álltunk, hogy OK, Ōsakába érkezünk, így megnézhetnénk az ország déli részét, ahol még nem jártunk egyáltalán (Okinawa kivételével, de az meg nagyon odébb van, nem a fősziget közelében). Végül arra jutottunk, hogy muszáj elmennünk Tōkyōba is, ami azóta még szilárdabb lett, mert el kell oda vinnünk valamit, aminek nagyon drága lenne a szállítási költsége, ha meg úgyis megyünk, akkor azt is megspórolhatjuk ezzel. Mivel a hülyéknek mindig szerencséje van, ezért pont sikerült úgy alakítani, hogy a teljes hétvégét itt töltjük. A pimasz hír ezzel kapcsolatosan az, hogy a legtöbb fesztivál augusztus végén van a jó időjárás miatt (már vége az esős évszaknak), így egyből 3 matsuriba is belepacsálunk. Innen folytatjuk az utat Fukuokába repülővel, ami szintén szemtelen, mert elkaptunk egy féláras akciót, így ezt is olcsón ússzuk meg. Fukuokából az utat vonaton tesszük meg vissza Ōsakáig, miközben megnézzük Hiroshimát, Miyajimát (tudjátok, itt van a torii kapu a vízben és sok-sok őzike), beugrunk komppal a nyusziszigetre, elmegyünk egy kétnapos biciklitúrára Onomichiből Imabariba és vissza (remélhetőleg szép időnk lesz), megnézzük Onomichit és Kurashiki városát, a Himeji kastélyt és a végén egy Kōbe városnézéssel és valamennyi Ōsakával búcsúzunk.

Csináltam hozzá egy térképvázlatot, hogy egyszerűbb legyen követni, mert így ömlesztve lehet, hogy komplikált volt (hát még, ha látnátok az excelünket hozzá, illetve a csomag más úton jön velünk, feladjuk, egyiket a másikba téve, lesz itt minden…).

• aug. 24. indulás Budapestről, érkezés Istanbulba
  • aug. 25. továbbrepülés, érkezés késő délután Ōsakába
  • aug. 26. kora reggel repülünk tovább Tōkyōba (úgy fest, a Naritára, eddig az a legolcsóbb azzal együtt, hogy be kell jutni a városba)
  • aug. 26-28. Tōkyō (és a 3 fesztivál)
  • aug. 28. este repülés a Hanedáról Fukuokába
  • aug. 29-31. Fukuoka
  • szept. 1-2. Hiroshima és Miyajima
  • szept. 3. Ōkunoshima (a nyuszik szigete)
  • szept. 4-5. Shimanami kaidō biciklitúra Onomichi és Imabari között (2x 77km)
  • szept. 6. Kurashiki délelőtt, délután Himeji kastély és az Akashi Kaikyō-híd megtekintése, Kōbe kilátó
  • szept. 7. Kōbe nappali városnézés, este az Itami reptérnél repülőfotózás
  • szept. 8. Ōsaka városnézés, este ki a reptérre, indulás haza
  • szept. 9. érkezés Budapestre

Kicsit bonyolítja a dolgot, hogy ekkor már az osztrák lakásból kell a Liszt Ferenc reptérre jönni, de másképp nemigen tudjuk megoldani, aztán érkezés után egyből visszavezetni pár száz kilométert, mert másnap munka van 😀

Tehát ez nagyjából az itinerünk, a repjegyet átvettem már az irodában, már csak egyet kell megvenni, illetve vonatbérletünk lesz a déli szektorra, azzal megspóroljuk egy vacsi árát fejenként.

Gyertek velünk, ez megint nagyon érdekes út lesz 🙂