akkor menjünk igazán Délre

Csütörtökön reggel szépen összepakoltunk a campingben (Baia dei Delfini, Lago, SA), majd beálltunk a reggeli dugóba Battipagliában. Muszáj volt, errefelé vitt az út az innen már ingyenes autópályára, ami Potenza felé ment.

Egy kis szösszenet a közlekedésből: egy autó ment előttünk, amerre mi, szűk utacska volt, ha szembe jött valaki, lejjebb kellett húzódni. Na jött is valaki, nem húzódott le az előttünk menő és huss, letörte a bal tükrét a szembejövő kocsi tükrében. Szeme nem rebbent, hajtott tovább. Valamint egyszer sikeresen elnéztem egy kis faluban és nem vettem észre, hogy körforgalom és én mentem, amerre kellett. Balra kellett 😀

Potenza városát elhagyva meg akartuk nézni Campomaggiore Vecchio épületegyüttesét. Nem fogjátok elhinni: felújítás van, nemhogy fel van állványozva a fele, de ráadásul le is volt zárva, a közelébe se mehettünk. még jó, hogy ultrabrutál szerpentineken csak ezért kerültünk vagy 25km-t a pályáról. Semmi baj, legalább felidéztem, milyen imákat ismerek.

Ezután haladtunk tovább a tenger felé, keresztül Campania tartományon a csizma talpa felé. A cél Metaponto kis városa volt, ahol régi római romok (hehe) vártak ránk Metapontum álnéven. Kicsit csalódás volt ez a hely, amennyiben nagyobb dolgot vártunk, ellenben ingyenes volt és totál egyedül voltunk. Egy rét volt az egész, ami nyomokban templomokat is tartalmazott. Legalább megmászattunk a kutyákat a kétezer éves agility-pályán 🙂 kúszó nem volt.

A közelben volt még egy templom, az picit jobb állapotban volt, ez volt a Tavole Palatine, itt megmaradt a két hosszanti oldali oszlopsor legalább. Mivel délen vagyunk, ezek ilyen görög templomok. Természetesen itt is volt furcsaság, esküvőfotózás volt az oszlopok között.

Jah, nem is meséltem. Román alkalmazottak voltak a delfines campingben és amikor kimentünk a tengerpartra napozni, anyuka a két angyalkájával kijött oda és nem hagytak békén minket, amíg a 7-8 éves forma kislánya nem dobálhatott Rumlinak faágat a tengerbe, hogy az visszahozza (mondjuk se a dobás nem ment neki, se Rumli nem méltatta nagyon figyelemre). Sikerült úgy a mellemnek dobnia az ágat egyszer, hogy ott befejeztük, mert összegörnyedtem. Onnantól inkább kerültük őket.

Tavole Palatine után lecsorogtunk Tarantoba, ahol nem jellemző módon egy árva darab kép nem készült. Olyan az egész, mint egy szellemváros. lehet, hogy valaha szép volt, hát most már nagyon nem, úgyhogy azonnal elindultunk a Strada dei Trullin, azaz az SS 172es úton. A trullo az a helyi építészeti forma, már nagyon régről is találtak nyomokat, hogy építettek ilyeneket, majd újra felkapták a XVI. században és az egész környék ezzel van tele. De van ilyen templom is, a mai házak teteje is ilyen kis kupolás, nagyon hangulatos. Tele van a környék olajfa ligetekkel, a szénabálák kint vannak a tengerparton, érdekes összkép. Mindenhol kőkerítés van. Kifejezetten örül az ember annak, hogy egy kis szél fúj, mert itt úgy megállna a levegő, hogy nagyon.

Monopoli városa mellett lyukadtunk ki, kb. ez is volt a terv. Bármennyire is május vége van, ez még nem szezon, sok camping nincs is nyitva, de találtunk egy egészen jó árban levőt Capitolo faluban, a neve Atlantide.

Péntek délelőtt bementünk Monopoliba (még mindig mosolygok a néven, ejtése: a 2. o betű a hangsúlyos) és sétáltunk egyet az óvárosban. ez valami gyönyörű hely. Tele középkori épületekkel, templomokkal, fehér lakóházakkal, régi kikötővel, van egy vár is a XVII. századból. Ittunk egy zseniális ginzenges kávét (még Szilvi is odavolt érte, pedig nem szereti a kávét), felkaptuk a forró kocsit és visszacsorogtunk a campingbe, mert betettünk egy mosást végre, kezdtünk kifogyni a ruhából. Most úgy néz ki, hogy hétvégén valami buli lesz, a Festa di SS Medici. Fel van díszítve a belváros, a parkolás tilos lesz holnap sok helyen, felvonulás lesz meg két napos kipakolós piacos buli, úgyhogy nagyon belenyúltunk.

_mg_9087

Miután kiteregettük a mosást, elindultunk Alberobello városába. Tessék megguglizni, arról híres, hogy telis tele van trullival, de nagyon durván. hogy úgy mondjam, olyan, mint Szentendre 🙂

Aztán lementünk a tengerpartra, kerestünk két romot, egy meglett, de minek, a másik meg se lett. A parton sétáltunk helyette egyet, majd visszajöttünk a campingbe.