2. nap – Olaszország-Franciaország

Bár kaptunk a szálláson valamennyi reggelit, úgy döntöttünk, hogy ha már nem működik az internet (a szerelőt várták éppen), akkor bemegyünk a közeli Cremona városába, hogy egy igazi olasz kávéval nyissuk a napot és dolgozunk még egy kicsit. A város szélén ledobtuk a kocsit és betekertünk a főtérre.

Van itt egy katedrális, középkori épületek, semmi több, mint ami ne lenne bármi valamirevaló régebbi olasz városkában, mégis hangulatos. Megittuk a kávénkat és Marci dolgozott egy kicsit, aztán tovább indultunk, azonnal lementünk autópályán Genovába.

Botrány a végefelé az A7 sztráda, olyan kanyargós és csak két sávos, mintha valami szélesebb főút lenne. Genova állapota egyre romlik. 1.5 éve jártam itt utoljára, de még ahhoz képest is sokkal több lett a szemét, a húgyszag, a turistákat lehúzni próbáló bevándorló. Elmentünk enni egyet az öbölben levő Eataly étterembe, majd tettünk egy kisebb kört a városban, mert ember még nem járt itt (és a kutya is régen). Nagyon meleg volt, de nem sütött a nap.

Gondoltuk, tovább megyünk egyből a strandra, hogy kicsit pancsizzunk, de akkora dugó volt, hogy felmentünk az autópályára. Ugye van a csapatban olyan, aki mindig tudja, mikor fogy ki a benya, ezért beletöltötte a tartalékot is, ami szokott nálunk lenni, mert az úgy jó lesz. Jó is volt, mert pont egy erre kialakított helyen állt meg a kocsi, nem tartottuk fel a forgalmat (szemből valakinek nem jött össze, több órán át főzte a mögötte feltorlódott több km-es dugó utasait). Megpróbáltuk, hogy felhívtam a vigiliket, de egyrészt nagyon bunkók voltak, másrészt 120-130 eurora saccolta a mentőszolgálatot, hiába mondtam, hogy egy kannácska benzin elég lesz. Marci kavarta az extraprogramot, ő is oldotta meg, surranópályán eltűnt a biciklivel földúton és letekert a völgybe benyáért, majd vissza a kocsihoz. Azért az első utunk egy kútra vitt 😀 És mentünk fürdeni Noliba. A kutyákat semmivel nem tiltották, így a kutyabüdösítő projekt is sikeresen megtörtént 🙂

Bementünk még egy bevásárlóközpontba pár tartósabb dologért, amit haza akartunk vinni és a nap végére annyi maradt hátra, hogy átrobogtunk a francia oldalra, Mentonba. A hétvégét itt töltjük és innen ingázunk be Monte Carloba vonattal a nagy ugróversenyre. Parkoló nincs fenntartva sajtósoknak, sima parkolóházban 25-30 euro az egész nap, a vonatjegy meg hármunknak a kutyával 12 euro környéke oda-vissza, így ez sokkal praktikusabb (utcán meg úgyse találnánk helyet).